Huisregels

Om de kwaliteit van onze dienstverlening zo optimaal te maken gelden binnen onze praktijk de volgende huisregels:

Afspraken

  • Voor het maken van een afspraak kunt u ons telefonisch bereiken via 040-2541639 of per mail op info@depolders.nl.
  • Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag t/m donderdag om 08:15-12:00 en van 13:00-17:00 uur. Op vrijdagen zijn wij tot 15:00 bereikbaar.
  • Wilt u een afspraak annuleren? Doe dit dan uiterlijk 48 uur van tevoren. Een afspraak voor maandag dient al op vrijdag afgezegd te worden.


    Bij afwezig zonder bericht of een “last minute” afzegging, gelden de volgende regels”:
  • Wij sturen een brief met ons afwezigheidsbeleid of delen deze telefonisch mede.
  • Gebeurt dit een tweede keer dan zijn wij helaas genoodzaakt om de gereserveerde tijd met €1,- per ingeplande minuut, met een minimum van €19,50, in rekening te brengen. U ontvangt van ons een factuur.
  • Gebeurt dit binnen een periode van vijf jaar drie keer of vaker, dan brengen we €2,- per ingeplande minuut in rekening en ontvangt u van ons een factuur.
  • Uitzondering hierop is een afspraak met een duur van 45 minuten of meer. Wij zullen de gereserveerde tijd helaas meteen in rekening moeten brengen.
  • Wij willen u vriendelijk vragen om goed in de gaten te houden wanneer u een afspraak gepland heeft staan. Wij hopen op uw begrip.

  • De sms herinnering die u de dag van tevoren ontvangt is een extra service welke wij u aanbieden. U kunt hier geen rechten aan ontlenen. Het niet ontvangen van een herinnering ontslaat u niet tot nakoming van een afspraak.

  • U bent zelf verantwoordelijk voor de kosten die een behandeling met zich meebrengt. Denk hierbij aan onverzekerde zorg of het eigen risico. Zorg ervoor dat u op de hoogte bent van de polisvoorwaarden van uw verzekering. Uiteraard doen wij ons best om u hierin te helpen.

 

  • Wij proberen u zoveel mogelijk bij dezelfde tandarts in te plannen. Bij pijnklachten is dit helaas niet altijd mogelijk.
  • Bel voor spoedgevallen op werkdagen na 17:00 en in de weekenden het volgende telefoonnummer: 040-311 19 15. U wordt doorverbonden met de tandartsenpost in Eindhoven.
  • Wij proberen op tijd te werken en het is ook prettig als u op tijd komt. Dat afspraken uitlopen proberen wij te allen tijde te voorkomen. Het kan echter voorkomen dat wegens onvoorziene omstandigheden de volgende patiënt even moet wachten. Wij hopen op uw begrip!

Behandeling

  • Bij uw eerste bezoek zal een medische vragenlijst worden afgenomen. Deze gegevens vallen uiteraard onder medische geheimhouding.
  • Gebruikt u bloedverdunners of andere medicijnen? Ben u allergisch? Of bent u zwanger? Geef dit dan door aan uw tandarts, mondhygiënist of tandprotheticus. Dit kan effect hebben op de eventuele behandeling.
  • Zijn er andere zaken waar wij rekening mee dienen te houden, zoals angst voor de tandarts? Schroom dan niet om het aan ons te melden. Wij houden hier graag rekening mee.
  • Bij uitgebreide behandelingen maakt de behandelaar van De Polders altijd eerst een begroting. Pas na uw akkoord wordt gestart met de behandeling.

Facturering

  • Onze facturen gaan via Infomedics. Infomedics stuurt de rekening direct door naar uw zorgverzekeraar. U ontvangt dan alleen factuur van het bedrag dat u zelf moet betalen.
  • Facturen via Infomedics gaan per mail. Wilt u liever een papieren exemplaar ontvangen? Geef dit aan bij de receptioniste.
  • Ontvangt u een factuur van De Polders? Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen.
  • Bij achterstallige betaling geven wij uw factuur uit handen aan een incassobureau.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor de kosten die een behandeling met zich meebrengt. Denk daarbij aan onverzekerde zorg of het eigen risico. Zorg ervoor dat u hoop de hoogte bent van de polisvoorwaarden van uw verzekering. Uiteraard doen wij ons best om u hierin te helpen.

Overig

  • Zijn er wijzigingen in uw gegevens, zoals een verhuizing. Geeft dit dan zo snel mogelijk door aan onze receptioniste.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan in de praktijk. Tenzij er sprake is van een erkend hulpdier.
  • Roken is niet toegestaan in de praktijk.
  • Wij hebben privacy hoog in het vaandel staan. We zullen altijd vertrouwelijk met uw gegevens omgaan.
  • De Polders is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen.
  • Vragen, klachten of verbeterpunten? Bel of mail ons: 040-2541639 of info@depolders.nl. Wij streven om binnen twee werkdagen u vraag of klacht te beantwoorden.
  • Wij zullen er alles aan doen om u naar tevredenheid te helpen. Mocht u onverhoopt toch niet tevreden zijn over uw behandeling of de manier waarop u benaderd bent, laat het ons weten. Onze behandelaars zijn aangesloten bij erkende klachtencommissies: als het echt nodig is kunt u daarmee contact opnemen.

Aanmelden voor onze praktijk?

Hier kan een stukje tekst komen over het aanmelden binnen jullie praktijk. Hoe werkt het? Wat heb je nodig? Etc.

Wat zeggen onze klanten